ΤΟ ΦΘΗΝΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΚΑΙ ΚΑΛΟ..!!!

Τα δίχως ετικέτα φαγώσιμα, τα πωλούμενα χύμα και σε οικονομικές τιμές εγκυμονούν και πολλούς κινδύνους!

«Το φθηνό είναι ακριβό» συνηθίζουν να λένε οι Βρετανοί. Πίσω από αυτές τις φράσεις δεν κρύβεται τίποτε περισσότερο από μία παραδοσιακή διαπίστωση που λέει ότι το φτηνό προϊόν συχνά αποδεικνύεται ελαττωματικό, χρήζει αλλαγής και ανεβάζει αναπόφευκτα το κόστος αναπλήρωσής του. Κακά τα ψέματα, η κρίση έχει ωθήσει χιλιάδες Ελληνες στο κυνήγι των φθηνότερων διατροφικών προϊόντων. Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας των σουπερμάρκετ γνωρίζουν ημέρες δόξης, οι λαϊκές αγορές επιστρέφουν στην καθημερινότητα και ακόμη αρκετά no name προϊόντα έρχονται ξανά στο προσκήνιο.


Σίγουρα, η επιστημονική βιβλιογραφία δεν έχει συνδέσει το φθηνό με το βλαβερό, όπως υποστηρίζουν οι ειδικοί. Ακόμη, στελέχη του ελεγκτικού μηχανισμού επισημαίνουν ότι με εξαίρεση κάποια είδη, κατά κανόνα οι προβληματικές περιπτώσεις τροφίμων εντοπίζονται τόσο σε φθηνά όσο και σε ακριβά προϊόντα. Ωστόσο όλα τα προϊόντα που δεν φέρουν ετικέτα είναι εν δυνάμει προβληματικά. 


Η Eτικέτα :


«Καλό θα ήταν να προτρέπουμε τους καταναλωτές στο να αποφεύγουν τα no name προϊόντα και αυτό διότι προφυλάσσεται καλύτερα καθώς ξέρει σε ποιον θα απευθυνθεί αν κάτι δεν πάει καλά. Το ίδιο και οι Αρχές γιατί ξέρουν σε ποιον θα αποταθούν και ποιον θα τιμωρήσουν» λέει η πρόεδρος των εργαζομένων του ΕΦΕΤ κυρία Ασπασία Μαρούγκα«Δίχως την ετικέτα δεν ενημερώνεται για το τι περιέχει το τρόφιμο. Η ετικέτα όμωςείναι η ταυτότητά του» τονίζει. Στον κόσμο των κρεοπωλών μία από τις συνήθεις συζητήσεις αφορούν τη λεγόμενη «μπάλα», μια μάζα κρέατος βάρους 25 κιλών που φεύγει από το εργοστάσιο σε πολύ χαμηλή τιμή, η οποία φτάνει ως και το μισό ευρώ το κιλό. 


Η «μπάλα» χρησιμοποιείται ευρέως για την παραγωγή κιμά σε πολύ χαμηλές τιμές και πωλείται στη χονδρική σε επιχειρήσεις εστίασης και ξενοδοχεία. Εξάγεται από μεγάλες κρεατοβιομηχανίες της Δυτικής Ευρώπης, οι οποίες κρατούν το κόστος χαμηλά προκειμένου να διατηρήσουν τις αγορές του εξωτερικού, πουλώντας χαμηλής ποιότητας, ελεγμένο όμως, προϊόν σε εξευτελιστικές τιμές. «Μπάλα έχουμε φάει όλοι μας» σχολιάζει ειρωνικά ελεγκτής τροφίμων. Κατά κανόνα, προϊόν μπάλας αποτελούν μπιφτέκια και σουτζουκάκια που πωλούνται σε χαμηλής ποιότητας ταχυφαγεία, ταβέρνες ή υπαίθριες ψησταριές. Το προϊόν είναι νόμιμο και έχει ελεγχθεί, όμως γενικώς οι κρεοπώλες συμβουλεύουν να το αποφεύγουμε. Η «μπάλα» δεν πηγαίνει στη λιανική. Ετσι, τυχόν προβλήματα αποκαλύπτονται μόνο αν την «τσιμπήσει» ο επιτόπιος έλεγχος και ζητηθούν τα τιμολόγια.

Κατά παράδοση τα δύο πλέον προβληματικά προϊόντα που εντοπίζονται στην ελληνική αγορά είναι το μέλι και το λάδι που πωλούνται σε χύμα μορφή, η οποία είθισται να συμφέρει οικονομικά . «Εκεί το πρόβλημα είναι τεράστιο» σχολιάζουν ελεγκτικές πηγές. Και αυτό διότι μπορεί το προϊόν μπορεί να μην έχει παραχθεί κατά τον προβλεπόμενο τρόπο, να έχει υποστεί αλλοιώσεις εν τη γενέσει του και ο καταναλωτής, πιστεύοντας ότι θα απολαύσει κάτι αγνό, να το αγοράσει. Γενικώς, αγοράζουμε χύμα τέτοια προϊόντα μόνο αν γνωρίζουμε και εμπιστευόμαστε τον παραγωγό τους. «Εχουμε εντοπίσει τρομακτικές περιπτώσεις στα λάδια, όπου οι έλεγχοι έχουν βρει σημεία και τέρατα. Στο χύμαόμωςο ντενεκές δεν γράφει τίποτε, ετικέτα δεν υπάρχει και κανείς δεν μπορεί να καταλάβει ποιος και από πού το αγόρασε.Δεν λειτουργεί η ιχνηλασιμότητα και το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να ακολουθήσεις τα τιμολόγια... Αν υπάρχουν!» τονίζει η ίδια πηγή.

Τα ανώνυμα γαλακτοκομικά αποτελούν την πλέον επικίνδυνη κατηγορία και μάλιστα έχουν καταγραφεί σοβαρά προβλήματα με τη βρουκέλλωση λόγω σφαλμάτων των νομαρχιών στην εκρίζωσή της. Πρόκειται για νόσο, η οποία μεταδίδεται στον άνθρωπο μέσω του μη παστεριωμένου ή μολυσμένου γάλακτος. Πριν από δύο χρόνια στη Θάσο περίπου 150 τουρίστες βρέθηκαν στο νοσοκομείο από μολυσμένο τυρί, το οποίο δεν είχε ψηθεί και «μετέφερε» την ασθένεια. Παρόμοιους κινδύνους μετάδοσης έχουν τα no name τυριά και από τη λιστέρια. Ολες οι εγκαταστάσεις τυροκομικών στην ΕΕ έχουν έναν συγκεκριμένο κωδικό ο οποίος πρέπει να αναγράφεται στην ετικέτα. 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου