«Εκστρατεία» στα Βαλκάνια από τον Μαρινόπουλο


Η συρρίκνωση της καταναλωτικής ζήτησης και ως εκ τούτου της δραστηριότητας του λιανεμπορίου στην ελληνική αγορά -λόγω και της τρομακτικής ύφεσης- αναγκάζει τους μεγάλους ομίλους να αναζητήσουν νέα πεδία κερδοφόρου δραστηριότητας. Και οι βαλκανικές χώρες, που απέχουν πολύ από το να θεωρούνται ώριμες αγορές, προσφέρουν ακόμη κερδοφορία στο λιανεμπόριο.

Η «υπενθύμιση» της «βαλκανικής εκστρατείας» του ελληνικού λιανεμπορίου ήλθε από τη Μαρινόπουλος ΑΕ, η οποία την περασμένη Τετάρτη ανακοίνωσε την εξαγορά της αλβανικής αλυσίδας Euromax, και όπως αναφέρει μιλώντας προς «Το Βήμα» ο κ. Ζερόμ Λουμπέρ, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, ως το 2014 η εταιρεία σκοπεύει να επενδύσει περί τα 250 εκατ. ευρώ στην περιοχή των Βαλκανίων.



Είναι προφανές πως η οικογένεια Μαρινόπουλου δεν είναι διατεθειμένη να εγκαταλείψει τον βαλκανικό περίγυρο -μια αγορά 40 εκατομμυρίων καταναλωτών- στις επιδιώξεις της βελγικής ανταγωνίστριάς της, την Delhaize, η οποία έχει ανοίξει τον βηματισμό της στην περιοχή με τη θηριώδη εξαγορά στη Σερβία της Delta Maxi.
Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι η εξαγορασθείσα αλβανική αλυσίδα είχε περιπετειώδη διαδρομή, αλλάζοντας αρκετές φορές ιδιοκτήτη.

Η συγκεκριμένη εταιρεία - ήταν πρώτη που λειτούργησε στην αλβανική αγορά - δημιουργήθηκε το 2005 από τον κ. Samir Mane. Γρήγορα αναπτύχθηκε, κυρίως σε περιφερειακές πόλεις της Αλβανίας, και το 2008 πουλήθηκε στον σερβικό όμιλο Delta Maxi. Οταν αυτός εξαγοράστηκε από την Delhaize βρέθηκε υπό βελγική ιδιοκτησία.

Στις αρχές του 2013 πουλήθηκε στην αλβανική Balfin, όταν οι Βέλγοι αποφάσισαν να αποχωρήσουν από την αλβανική αγορά. Και δύο μήνες αργότερα πέρασε στην ιδιοκτησία της Μαρινόπουλος ΑΕ, η οποία όμως είχε ήδη δημιουργήσει το πρώτο της κατάστημα στα Τίρανα - πλέον διαθέτει 24 καταστήματα, συνολικού εμβαδού 19.521 τ.μ., με 17 καταστήματα στα Τίρανα, δύο στην Durres, δύο στη Fier, ένα κατάστημα στη Vlora, ένα στο Elbassan, και ένα υπερμάρκετ που ήδη λειτουργούσε.


Εφέτος μάλιστα η διοίκηση του ελληνικού ομίλου υπολογίζει ότι θα έχει πωλήσεις ύψους 40 εκατ. ευρώ, απασχολώντας 500 εργαζομένους. Ο κ. Λουμπέρ επισημαίνει σχετικά ότι «η αλβανική αγορά είναι σημαντική για εμάς, για τον λόγο αυτόν μελετούσαμε αυτή την εξαγορά εδώ και αρκετό καιρό». Και αναφέρει ότι «σημειολογικά αποτυπώνει τις δυνατότητες που έχουν οι ελληνικές επιχειρήσεις να πρωταγωνιστούν σε αγορές του εξωτερικού έναντι ανταγωνιστικών ξένων εταιρειών».

Ο ίδιος μιλώντας για τη γενικότερη πολιτική του ομίλου στην περιοχή των Βαλκανίων επισημαίνει ότι «η Μαρινόπουλος έχει δρομολογήσει επενδυτικό πλάνο 250 εκατομμυρίων ευρώ για τα επόμενα χρόνια, σημαντικό σκέλος του οποίου είναι η επέκτασή μας στη βαλκανική αγορά. Εδώ και χρόνια η παρουσία μας στη συγκεκριμένη περιοχή ενισχύεται διαρκώς μέσω της δημιουργίας νέων σημείων πώλησης και της εξάπλωσής μας σε νέες, αναδυόμενες αγορές».

Πράγματι, ήδη η Μαρινόπουλος «έχει εδραιώσει την παρουσία της στα Βαλκάνια με 16 καταστήματα στην Κύπρο, 17 στη Βουλγαρία (αναμένεται να αλλάξουν ακόμη δύο τις επόμενες ημέρες), 24 πλέον στην Αλβανία και ένα υπερμάρκετ στην πόλη των Σκοπίων. Σύντομα θα ανοίξουμε καταστήματα και στη Σερβία». Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς το νέο κατάστημα θα λειτουργήσει εντός του 2014.

Και εξηγεί ότι «η πορεία της εταιρείας δημιουργεί πρόσθετες ευκαιρίες για τους 2.000 προμηθευτές της Μαρινόπουλος στην Ελλάδα, δημιουργώντας ευκαιρίες εξαγωγών σε μια αγορά 40.000.000 καταναλωτών. Η δυναμική ανάπτυξη της εταιρείας είναι ο πρωταρχικός μας στόχος, παράλληλα με τη διατήρηση της κυριαρχίας μας στην ελληνική αγορά».

Πηγή : tovima.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου