Τι εννοούμε με την έννοια «καινοτομία» στα τρόφιμα ?

Πολύς λόγος γίνεται τώρα τελευταία για την ανάπτυξη νέων καινοτόμων προϊόντων και τεχνολογιών από νέους επιστήμονες και εταιρίες (το κομμάτι αυτό αφορά το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης Research & development) ώστε να γίνουν πιο ανταγωνίστηκες και να κερδίσουν ένα μεγαλύτερο κομμάτι αγοράς. Πάμε λοιπόν να δούμε τι στοιχεία χρειάζονται ώστε να χαρακτηριστεί ένα προϊόν (τρόφιμο στη δική μας περίπτωση)  ως καινοτόμο :


  • Κατά αρχάς μια νέα συνταγή
  • Μια μοντέρνα συσκευασία/εμφάνιση για υπάρχοντα προϊόντα
  • Έναν νέο τρόπο διάθεσης του προϊόντος
  • Ένα νέο σήμα ποιότητας, προέλευσης, κλπ

Προϊόν μιας επιστημονικής έρευνας και καινοτομίας:
  • Προσθήκη ή αφαίρεση μιας ουσίας που βελτιώνει την ασφάλεια, τη διάρκεια ζωής ή την ποιότητα ενός προϊόντος
  • Μια νέα ενεργή επικάλυψη ή συσκευασία που δημιουργεί ένα νέο προϊόν με νέα χαρακτηριστικά ποιότητα, συντήρησης, κλπ
  • Παραγωγή βιολειτουργικών και προβιοτικών τροφίμων
  • Εφαρμογή μιας νέας μεθόδου επεξεργασίας και συντήρησης που προσδίδει προστιθέμενη αξία

Πηγή : Δρ. Ιωάννης Γιαβάσης Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων ~ ΤΕΙ Θεσσαλίας igiavasis@teilar.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου